• 5 min

    AUDYT DZIAŁALNOŚCI HOTELU, SPA i GASTRONOMIIJak poprawić wyniki hotelu? Trudno znaleźć hotelarza, który nie stara się odpowiedzieć na to pytanie. Zanim jednak padnie odpowiedź, należy mocno przyjrzeć się jak działa Twój hotel dzisiaj, jak działają poszczególne jego działy i jak ze sobą współpracują.Audyt hotelu – etapyAudyt hoteluBy odpowiedzieć na pytanie jak poprawić wyniki hotelu, najpierw trzeba skrupulatnie przyjrzeć się obszarom strategicznym dla działalności operacyjnej i [...]

  • 10 min

    Zbudowanie lub przebudowanie zespołu hotelu dziś jest o wiele trudniejszym wyzwaniem niż jeszcze dekadę temu. Gigantyczna zmiana pokoleniowa, która przyniosła ze sobą wszechobecną roszczeniowość nie ułatwia wdrażania narybku. Fachowcy natomiast mają już swoje miejsca, rzadko migrują. Pandemia wielu ludziom pokazała, że można np. z gastronomii przenieść się na wózek widłowy, zarabiać podobnie lub lepiej i o 18:00 być w domu.  Tym samym znaleźliśmy się [...]

  • 4 min

    Czy najpopularniejszy z nich, RevPAR dziś dostarcza odpowiedniej liczby informacji dla rozwoju i przyszłości hotelu? Otóż nie. Kiedyś jeden ze spadkobierców rodu hotelarzy zapytał mnie, jaki RevPAR uznałbym za odpowiedni… Powiedziałem mu, że taki, który w końcu ująłby koszty i inne zmienne. Jasne, że nie byłby to już RevPAR stricte, ale w końcu dałby dane, które można realnie wykorzystać w planowaniu i ocenie wydajności a [...]

  • 5 min

    Jeśli wierzyć doświadczonym ekspertom (m.in. profesorowi, ekonomiście Dariuszowi Rosatiemu),  instytutom badawczym (np. Centrum Adama Smiths’a), jak również wielu politologom, nadciąga kryzys. I o ile dotąd „statystyczny Kowalski” mógł mieć taki stan rzeczy w głębokim poważaniu, o tyle tym razem, ta przykra konsekwencja polityki rozdawnictwa, dotknie wszystkich.W chwili obecnej nadal widzimy nasycenie rynku. Wciąż rośnie popyt na usługi i jedynym problemem jest fakt, że brakuje rąk [...]

  • 7 min

    25 maja 2018 roku Ustawa o Ochronie Danych Osobowych przestaje obowiązywać. Jej miejsce zajmie ujednolicone i spójne dla całej Unii Europejskiej, Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Nie oznacza to, że wszystkie dotychczas poczynione dla ochrony danych działania znikną jak kamfora. W wielu miejscach wymagać będą tylko odświeżenia i uzupełnienia. Obiekty usługowe pobierają i w różnych celach przetwarzają wiele danych swoich Klientów (m.in. imię, nazwisko, [...]

  • 9 min

    Potrafisz doskonale łączyć smaki, a na talerzach tworzysz prawdziwe dzieła sztuki. Układasz menu o odpowiednim wg Ciebie food cost, by było i bogato, i przystępnie. Znajomi (często i Ty sam) uznają Cię za kulinarnego człowieka renesansu, który odradza stare smaki, nadając im zupełnie nowe życie. Niestety niewielu artystów tego okresu oklaskiwali im współcześni. Często byli doceniani, delikatnie mówiąc, za późno by się tym nacieszyć… Działaj [...]

  • 6 min

    Sprzedaż usług nie jest czymś prostym, dlatego wiele obiektów ma problem ze wzrostem słupków ekonomicznych. Przy przedłużającym się okresie sprzedażowej bessy, narzędziem po który sięga się najwcześniej są promocje i zniżki. I tu pętla zaczyna zaciskać się na szyi właścicieli, podwójnie im zagrażając. Raz, bo uciekają pieniądze (sprzedajesz taniej niż byś mógł), dwa – marka traci na wizerunku i zaczynają krążyć ludzie – sępy. Wycisną [...]

  • 7 min

    Mówi się, że prawdziwego mężczyznę poznajemy, nie po tym jak zaczyna, ale jak kończy… W biznesie, szczególnie tym opartym o usługi, zdaje się być dokładnie odwrotnie. Start nie może być falstartem, bo jak wiadomo pierwsze wrażenie robi się tylko raz. A jak mawia mój kolega – co się raz zobaczyło, tego już się nie odzobaczy.Ale czy marka ma początek? Kiedy w ogóle możemy mówić o [...]

  • 5 min

    Budowanie marki obiektu to proces kilkuetapowy. Zanim jednak przystąpisz do tej trudnej, czasochłonnej, ale też arcy przyjemnej pracy, zobacz jakie masz narzędzia na dziś i jakimi ludźmi się otaczasz, by ją rozpocząć.Choćbyś miał nieskończony budżet, najpiękniejsze wnętrza i sprzęty, nic nie zmieni faktu, że podstawą są ludzie. Należy im wskazać drogę, pomagać w realizacji, nadzorować ale nade wszystko wymagać konsekwencji i... raportowania. Swoim sprzedażowcom kazałem [...]